Kontynuacja kultowego Predatora


Po wydarzeniach z Predator i Predator 2, ludzkość jest nadal polowana, ale tajna organizacja rządowa o nazwie Project Stargazer jest teraz mądry na straszliwe wizyty spine-collecting cudzoziemców. Po schwytaniu jednego z tych stworzeń, są wstrząśnięci odkryciem, że ma on ludzkie DNA – i jest ścigany przez innego, większego, paskudnego Predatora.

Przyjemny okrągły charakter ma fakt, że pierwsza osoba, którą widzieliśmy, zabita przez Jim’a i Johna Thomasa Predatora w 1987 roku, wróciła 31 lat później, aby napisać i wyreżyserować swoją własną część tej pozornie nie nadającej się do uprawy serii. Shane Black (dawniej nieszczęśliwy Hawkins) nie ukrywa faktu, że wziął na koncert pisząc i reżyserując The Predator na nowo rozpalić poczucie zagubionej młodości. Co być może nie jest zaskakujące, co oznacza, że ten czwarty (niexenomorph crossover) wpis w serii jest bezczelnym ćwiczeniem w masowaniu nostalgii-przycisku.

Jak dobrze na to zareagujesz, będzie mniej więcej decydować o tym, jak bardzo lubisz ten film. Scenariusz Freda Dekkera i Czarnego ma za zadanie zgrabnie oddzwonić do pierwszego filmu. W jednej scenie Olivia Munn (jako biolog ewolucyjny Casey Bracket) odwraca wykrzyknik Arnolda Schwarzeneggera, gdy widzi zdemaskowanego obcego myśliwego („Jesteś jednym pięknym myśliwym”); w innej Trevante Rhodes’ Nebraska wskazuje na rząd wygodnie umieszczonych Harley-Davidsonów i krzyków, „Pobierz się do śmigłowców”! Historia otwiera się w dżungli (jak pierwszy film), a następnie szybko przenosi się do miasta (jak drugi). Skupia się na ekipie oprzyrządowanych badasów, aczkolwiek tym razem jest to rag-tag byłego żołnierza znanego raczej bezczelnie jako „Loonies”. I, jak wszyscy poprzedni Predatorzy, jest brutalnie brutalnie gwałtowny i niezwykle krwawy.

Jako ktoś, kto kiedyś znalazł się na ostrym końcu ostrza nadgarstka, Black docenia fakt, że trzewia muszą latać. I latają, swobodnie i często, w napędzającej, samoświadomej narracji OTT akcji gonitwy OTT, która zaczyna się mocno jak The Loonies kumpel z nieuczciwym snajper Quinn McKenna (Boyd Holbrook i Munn’s kolczasty jajecznica, aby uporać się z tytularnym „kosmosu-alien” – i zmodernizowany, niestety zależny od CGI, mega-Pred, który jest podobny do mega-Pred’a, który jest na jego ogonie.

Ale jest złośliwa radość z przemocy, która rozpędza historię, gdy szaleje huk. To jest jedna rzecz, aby Predators gutting, filetowanie i eksploduje ludzi w całym sklepie, ale aby pokazać McKenna zimno zabić mężczyznę z dart uspokajający strzał strzał w jego gałkę oczną w punkt-blank zasięgu – przed jego młodego syna (Jacob Tremblay), nie mniej – a następnie zrobić żart o tym, pokazuje squirmy brak empatii.

Jest też niechlujna chropowatość akcji, która sprawia, że późniejsze sekwencje stają się praktycznie bezsensowne. Czarne cięcia i zamki błyskawiczne wokół tak gorączkowo, że drobne detale są rozmazane i potencjalnie dobre gagi (w tym jeden z udziałem postaci ubranej w Predator shoulder-cannon) ledwo się zarejestrować. On ma taką zabawę będąc w latach 80-tych akcji gore-hound kid ponownie, on zapomniał, że widzowie rzeczywiście muszą śledzić grę, w którą gra.

Mimo to, film korzysta z scrapppy, sardoniczny apel do interakcji postaci (jeśli raczej retrograde w jego stosunek do kwestii psychicznych), z solidną, zwycięską klasę wsparcia, w tym Sterling K. Brown jako snide Predator-hunter, który nie dostanie czasu na ekran, na jaki zasługuje. A Black i Dekker budują na tym świecie w intrygujący sposób, że fani mogą docenić tyle samo, co pisarze, którzy nie szanują oryginału.

Nierównomierny, czasami nieprzyjemny i czasem frustrujący, ale w The Predator jest wystarczająco dużo krwawej zabawy w stylu lat 80-tych, by dać mu przepustkę od wieloletnich fanów.


Kategoria: Kultowe serie


Napisz odpowiedź lub dodaj komentarz


Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane

Możesz używać tych znaczników HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>